Hyundai i30 kombi – 1.6l 88kW GoCzech – pozitiva a pár negativ

Přece jen mi to nedalo a dám se do vyjmenovávání tak jak mi to přijde na mysl: cena, přístup v dealerstvích, zvuk dovření dveří – ten je dokonalý, zvuk audia, regulovatelná tuhost bederní opěrky, místa pro nohy řidiče, spolujezdce, vzadu – místa je pro posádku opravdu hodně a stísněností rozhodně trpět nebudete – má to velký rozvor, místa v ramenou, nad hlavou, vyrobeno v ČR a SR – nejen smontováno (i když se ozývají hlasy, že Hyundai po uplynutí dohodnuté doby s vládou ČR začíná brát hodně dílů ze zahraničí a ne z ČR – nicméně nutno brát s rezervou – hlásila to agentura JPP), skvělé recenze, bílá barva překrytá bezbarvým lakem, pneumatiky 195/65/15 tedy Barumky za 1000Kč,  posez, pohodlí – na kratších cestách, příjemné a opravdu moc povedené a velmi hezké podsvícení přístrojů, tlumení hluku v kabině při jízdě ve městě, tlumení nerovností, tichý motor s příjemným záběrem – motor a převodovku musím extrémně pochválit, spousta cenově dostupného příslušenství – tažné, couvací kamera s obrazem v zrcátku, přední kamera se záznamem v předním zrcátku, čistý motor po 6000km přes zimu, podvozek po 6tis km jako nový, to samé výfuk (Toyota se může stydět), kvalita materiálů v interiéru, pohodlné sedačky (na krátké trasy), materiál potahu sedaček, spousta odkládacích prostorů u řidiče – to je opravdu dobře vymyšlené, příjemná tlačítka s dokonalou odezvou, ovládací páčky přesně tam, kde je očekáváte, jednoduché a intuitivní ovládání audia, telefonu, počítače atd..,  s autem se nemusíte sžívat – po 3km je jako kdybyste jej řídili odjakživa – to je fakt super, má to rezervu – ne lepidlo, pásy na zadních sedadlech jdou od vrchu sedadla, ne někde od stropu (c sloupku) z čehož plyne vyšší bezpečí dětí vzadu – neuříznou si krk, dobře přístupné zámky zadních pásů, na pásech našitá smyčka, abyste klipsnu nelovili někde u podlahy a aby za jízdy nedrnkala do plastů, měkké plasty v interiéru i v místě opření loktů, velká zpětná zrcátka, bluetooth HF – skvěle funguje a hovory jsou mnohem lepší než v Toyotě , kontakty lze vytočit hlasovým povelem a opravdu to funguje poměrně dost spolehlivě, tempomat s omezovačem rychlosti, který se neplete pod volantem, 5 let záruky bez omezení km, sólo lampička pro zadní řadu sedadel, přijatelné ceny servisních prohlídek, příjemná kůže na volantu, reálná spotřeba: okresky – 5,1 dálnice s klimou – 7,0l

edit 18.5. … doplněna pozitiva v odstavci výše a dodám pár negativ z delších cest: pohodlnost sedaček hodně ztrácí na delších cestách – pak je jejich měkkost na obtíž a jsou tak trochu nepohodlné, ale ne zase tak, aby z nich bolela záda – spíš zadek. Zcela nevhodná výška středové loketní opěrky a opěrky na levou ruku ve dveřích – v podstatě nepoužitelné a na dveře ke kraji skla ruku nedáte – to je moc vysoko. Sedí se opravdu hodně nízko, děti vzadu nevidí téměř nic ven. Tempomat je jen na udržování nastavené rychlosti na rovině, v mírném kopci a z velmi mírného kopce. Z normálního kopce na D11, kde moc kopce nejsou, Vám z „kopce“ tempomat auto pustí klidně z nastavených 130 na 140 i více …pokud nezasáhnete. Téměř nefunkční přidávání a ubírání pomocí tlačítek tempomatu – snad až po 10ti sekundách si uvědomí, že to má zrychlit – nepoužitelné. Není zpětná vazba od řízení – fakt není snad ani trochu – nepocítil jsem ji a v zimě za zhoršené adheze bych se s tím snad i bál jet. Auto má dost podivné chování v zatáčkách především na okrskách, a to dokonce i při eko jízdě. O běžné jízdě ani nemluvím a rychle nejezdím – tam posoudit nemohu, ale vzhledem k tomu že při běžné jízdě to není nic moc, tak rychle po okrskách bych tedy opravdu  nedoporučil. Pokud jste zvyklí na Fordy nebo Toyoty, je to peklo. Na druhou stranu  si myslím, že to mnozí řidiči třeba vůbec nepocítí. Na konec to největší negativum: jak se blížíte 100km/h tak se hluk v kabině významně zvedá a dálničních 130 je srovnatelných jako ve 20let starém Galaxy s tím rozdílem, že v Galaxy řve motor a v i30 je to brutální hluk od spodku (podběhů a podvozku) – neplést s motorem, ten je odhlučněn příkladně. Tedy na dálnice to fakt není, je v tom rámus, který bych od auta, které se srovnává s Oktávkou, Aurisem a jinými současnými auty fakt nečekal. S tím souvisí i již zmíněné nepohodlí v sedačkách na delších trasách. Nicméně největší minus přebíjející hodně pozitiv je právě ta hlučnost od podvozku – ta je fakt tragická, respektive je z minulého století – to hodně sráží dojem z jinak velmi kvalitního auta.

Děkuji za zapůjčení tohoto vozu firmě BOS Auto z Trutnova. Pokud byste o Hyundai a nejen o i30 uvažovali, mohu je jen doporučit. Opravdu skvělý přístup k zákazníkovi!